O nás
Od zrenovované benzínky ve vermontském Burlingtonu až po exotická místa, která někdy ani neumíme vyslovit… vše začalo v roce 1978, kdy dva kamarádi založili legendární podnik s tou nejbáječnější zmrzlinou.
Od zrenovované benzínky ve vermontském Burlingtonu až po exotická místa, která někdy ani neumíme vyslovit… vše začalo v roce 1978, kdy dva kamarádi založili legendární podnik s tou nejbáječnější zmrzlinou.
Vše začalo dálkovým kurzem výroby zmrzliny na univerzitě Penn State, který stál 5 dolarů a investicí 12 000 dolarů (z toho 4 000 byly půjčka). Tak Ben a Jerry otevřeli první obchod s kopečkovou zmrzlinou ve zrekonstruované benzínce ve vermontském Burlingtonu.
Ben a Jerry slaví první výročí založení obchodu – a oslavují i své zákazníky, kteří jim v tom pomohli – a pořádají první Den zmrzliny zdarma: kopeček zmrzliny zdarma pro všechny, po celý den. Každoroční Den zmrzliny zdarma se v obchodech s kopečkovou zmrzlinou společnosti slaví až dodnes po celém světě.
Ben a Jerry si pronajali prostory ve staré továrně na cívky v ulici South Champlain Street v Burlingtonu a začali zmrzlinu balit do půllitrových kelímků. Proč? Aby ji mohli ve starém kombíku Volkswagen rozvážet do obchodů Mom & Pop a také do restaurací.
Zprávy o zmrzlině Ben & Jerry's se šíří a chce ji ochutnat stále více lidí. Proto se otevírá první franšíza ve vermontském Shelburne.
Bývalá benzínka je zdemolována a vzniká místo ní parkoviště. Těsně před demolicí se otevírá nový obchod s kopečkovou zmrzlinou Ben & Jerry's v ulici Cherry Street v Burlingtonu.
Zmrzlina Ben & Jerry's je použita k vytvoření „největšího zmrzlinového poháru na světě“ ve vermontském St. Albans. Zmrzlinový pohár váží 12 kg.
Značka Ben & Jerry's vytváří precedens a objevuje méně známé ustanovení ohledně akcií a zprostředkování. Poté vytváří veřejnou nabídku akcií pouze pro stát Vermont s cílem získat finance na nový výrobní závod.
Je založena nadace Ben & Jerry's Foundation, začínající darem od Bena a Jerryho a 7,5 % nezdaněných zisků společnosti určených k financování komunitních projektů.
Značka Ben & Jerry's představuje Cowmobile, karavan upravený na zmrzlinový stánek, ze kterého značka v rámci celonárodní „marketingové kampaně“ podává zmrzlinu zdarma. Na cestě zpět z kampaně, v blízkosti Clevelandu v Ohiu, karavan shoří na popel (nikdo není zraněn). Podle Bena karavan vypadal jako „největší pečená aljaška na světě“.
Značka Ben & Jerry's představuje zmrzlinu Cherry Garcia®. Zmrzlina Cherry Garcia®, pojmenovaná po kytaristovi rockové skupiny Grateful Dead, Jerrym Garciovi, se na základě návrhu dvou fanoušků kapely stává první zmrzlinou pojmenovanou po rockové legendě.
Během ceremoniálu v Růžové zahradě Bílého domu jsou Ben a Jerry prezidentem Reaganem jmenováni „Osobnostmi roku v oblasti malých podniků v USA“. Jerrymu přichází vhod oblek, co našel někde hluboko v šatníku, a Ben vytáhne oblek pro číšníky.
Značka Ben & Jerry's se staví proti používání rekombinantního hovězího růstového hormonu (rBGH), na základě obav z toho, že má negativní hospodářský dopad na rodinné farmy a kvůli důvěře veřejnosti ve zdraví mléčných výrobků.
Osm milionů půllitrových kelímků zmrzliny Ben & Jerry's obsahuje nápis „Support Farm Aid“, coby součást úsilí neziskové organizace Farm Aid s posláním podporovat rodinné zemědělství.
Po letech výzkumu a vývoje značka představuje příchuť Chocolate Chip Cookie Dough. Rychle se stává nejoblíbenější příchutí zmrzliny v půllitrovém kelímku. Mezi největšími hity se drží i dodnes. (První zmrzlina této příchuti byla vytvořena v burlingtonském obchodě s kopečkovou zmrzlinou Ben & Jerry’s v roce 1984, v reakci na anonymní komentář na nástěnce s návrhy zákazníků).
Společnost Ben & Jerry's se účastní společné kampaně s národní neziskovou nadací Children's Defense Fund. Cílem kampaně je postavit základní potřeby dětí do popředí národních zájmů. V rámci kampaně je americkému Kongresu odesláno více než 70 000 pohlednic týkajících se dětí a jiných problémů na národní úrovni.
Novou oblíbenou příchutí se stává Wavy Gravy. Tato příchuť je pojmenovaná po osobnosti z festivalu ve Woodstocku v 60. letech. Tento člověk má nyní neziskovou organizaci na pomoc dětem.
Zmrzlina Ben & Jerry's se poprvé objevuje ve Velké Británii.
Web Ben & Jerry's navštěvují stovky tisíc kyber-návštěvníků a užívají si spousty virtuálních dobrot a legrace.
Značka Ben & Jerry's představuje sorbety z čisté pramenité vody a s nejlepšími ovocnými příchutěmi. Sorbet Doonesberry® je pojmenovaný po populární postavičce z komiksu Doonesbury®. Příchuť však byla odeslána do oficiálního pohřebiště příchutí.
Jako inspirace pro zmrzlinu Phish Food® posloužila skvělá hudba a koncertní turné vermontské hudební skupiny Phish®.
Podle některých z vás nešlo nápisy na našich kelímcích moc přečíst (a naším příchutím nešlo moc odolat). Proto jsme po 20 letech změnili jejich design.
Značka Ben & Jerry’s ve Velké Británii představuje nepřeslechnutelný reklamní retrobus Flying Friesian. Jeho cílem je získávat prostředky pro britskou charitativní síť pro děti v nouzi, Childline.
3. srpna 2000: Značka Ben & Jerry’s se stává dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví Unileveru. Na základě jedinečné dohody o akvizici vzniká nezávislé představenstvo s cílem poskytnout vedení zaměřené na udržení a rozšiřování společenského poslání, integrity a kvality produktů značky Ben & Jerry's. Lepší představenstvo jsme si nemohli přát!
Citizen Cool je dokument o obyčejných lidech s pozitivním dopadem na jejich komunitu. Nový film oslavujeme prostřednictvím příchutě inspirované dobrotami k filmu, Concession Obsession.
One Sweet Whirled™ je příchuť zmrzliny… web ekologické iniciativy… to vše úzce propojené. Ben & Jerry's spolupracuje s rockovou kapelou Dave Matthews Band' a iniciativou SaveOurEnvironment.org v kampani proti globálnímu oteplování.
Ben & Jerry's zahajuje rok oslavou výročí v továrně ve vermontském Waterbury, během zcela prvního Winter Festu. I po 25 letech je s námi legrace.
Ve snaze přivést k volbám mladé voliče Ben & Jerry's zahajuje spolupráci s organizací Rock the Vote. Týmy Rock the Vote oslovují zákazníky ve frontách na Den zmrzliny zdarma a registrují tak více než 11 000 voličů – největší občanská registrační kampaň v historii organizace Rock the Vote.
Na protest proti ropnému vrtu v přírodní rezervaci Arctic National Wildlife Refuge (ANWR) jsme dali dohromady 400kg pečenou aljašku z naší zmrzliny Fossil Fuel. Postavili jsme ji na trávník před washingtonským Kapitolem a servírovali ji s pomocí organizací Greenpeace a Alaska Wilderness League.
Ben & Jerry's nadále podporuje snahy hnutí Fair Trade, které začaly u výroby kávy a představením příchuti Coffee Coffee BuzzBuzzBuzz v roce 1996. Do sortimentu přidáváme příchuť Vanilla and Chocolate. Certifikace Fairtrade zaručuje, že zemědělci, kteří pěstují vanilku, kakao a kávová zrna, za sklizeň obdrží férovou cenu, což jim umožní znovu investovat do své půdy i komunity.
Když Americký úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) prohlásil, že je podle jeho názoru maso a mléko z klonovaných zvířat bezpečné ke konzumaci, nemohli jsme uvěřit vlastním očím! Abychom dali najevo zklamání s rozhodnutím FDA a abychom Američany vyzvali k vyjádření nevole vůči klonování, poslali jsme odhodlanou skupinu demonstrantů oblečených v kravím kostýmu na demonstraci „Truth or Clone-sequences“ ve Washingtonu, D.C.
Představujeme příchuť Goodbye Yellow Brickle Road na počest prvního koncertu Eltona Johna ve Vermontu.
Pořádáme mezinárodní soutěž „Do The World a Flavor“, s cílem přimět zákazníky, aby sdíleli své nápady na příchuť Fairtrade. Vítězní soutěžící jeli do Dominikánské republiky, navštívili družstvo pěstitelů kakaa a postavili dětské hřiště ve vesnici Yabon. Vítěznou příchuť, Almond Delight, jsme v roce 2010 uvedli v obchodech s kopečkovou zmrzlinou napříč USA jako limitovanou edici.
Značka Ben & Jerry's se zavazuje získávat přísady s certifikací Fairtrade a podporovat globální hnutí Fairtrade. Globálně přecházíme na přísady Fairtrade, kde podle nás můžeme mít nejvíc pozitivní dopad na životy zemědělců, podporu jejich komunit a ochranu životního prostředí.
Když se na podzim 2011 demonstranti v New Yorku a dalších místech vydali do ulic s transparenty Occupy Wall Street, aby vyjádřili nesouhlas s narůstající hospodářskou nerovností, vysokou nezaměstnaností, hypotečními podvody a příliš velkému korporátnímu vlivu na politiku ve Spojených státech, představenstvo společnosti Ben & Jerry’s vydalo přímé vyjádření solidarity. Několikrát jsme se vydali do parku Zucotti a podávali demonstrantům zmrzlinu.
Značka Ben & Jerry’s experimentuje s pravým řeckým jogurtem a představuje úžasnou řadu příchutí ze zmraženého řeckého jogurtu. Jsou jedinečně krémové, plné lahodných kousků a toppingů. Prostě řecká dobrota!
Americkými státy, včetně Vermontu, se šíří kampaň s cílem označovat potravinářské výrobky vyrobené z geneticky upravených potravin. Ben & Jerry's za tímto rostoucím spotřebitelským hnutím za transparentnost a právo vědět o složkách naší dodávky potravin pyšně stojí a podporuje legislativu prosazující povinné značení GMO. V roce 2013 jsme se také zavázali přejít na složky zcela získávané bez GMO.
Naši zákazníci se ozvali a chtějí alternativu bez mléka. Dokonce zahájili petici na Change.org.
Jedná se o směs karamelové a čokoládové zmrzliny s toppingem z čokoládových cookies, těsta na čokoládové cookies a těsta na cookies z arašídového másla. Pokud bude tato příchuť alespoň z poloviny tak oblíbená jako komik Jimmy Fallon, vyhlášený v USA „nejzábavnější osobností roku“, může být pro ostatní klasické kombinace Ben & Jerry’s skutečným soupeřem.
Naše výrobky bez obsahu mléka používají mandlové mléko, mají 100% veganskou certifikaci a jsou plné kousků a toppingů. Zažijte okouzlení Ben & Jerry’s s každým soustem. Tyto příchuti nabízejí všechno… kromě kravského mléka. Našimi prvními příchutěmi bez mléka byly: Chocolate Fudge Brownie, Chunky Monkey, Coffee Caramel Fudge a P.B. & Cookies.
Naše zmrzlinové plátky Pint Slices, inspirované tou nejlepší částí našeho půllitrového kelímku, našim milovníkům Ben ’ Jerry's umožňují ochutnat úžasné příchutě, kousky a toppingy v kulatém tvaru obaleném opulentní čokoládovou polevou. Je to skvělá alternativa zmrzliny na cesty, protože ji lze snadno vzít do tašky, ale o to těžší je jí odolat.
Kromě všech těch oříškových kousků ukrývá tento kelímek zmrzliny pod víčkem také důležité sdělení. Společně můžeme vybudovat spravedlivější a férovější zítřek.
Kampaň značky Ben & Jerry's, ve formě příchuti i činů, podporuje reformy, které namísto do vězení investují do lidí a přinášejí spravedlnost všem, ne jen některým.
Společnost Ben & Jerry's představuje příchuť Change is Brewing, coby součást naší snahy o rasovou spravedlnost. Vyzýváme Ameriku, aby se zbavila nefunkčního trestněprávního systému a investovala do služeb, které komunitám pomohou vzkvétat.